پشتكار و اراده

چگونه خود را تشویق کنید تا آنچه را که می خواهید به انجام برسانید: روشی سه مرحله ای با پشتوانه علمی

چرا اکثر ما در تعیین کاری که باید انجام دهیم خیلی خوبیم اما در انجام آن خیلی بد هستیم؟ هدف تعیین می کنید... اما بعد تعلل می کنید لیست کارهای لازم را می نویسید... اما آن را دنبال نمی کنید و این روال بارها و بارها و بارها رخ می دهد. واقعا مشکل کجاست؟

 

 مشکل اینجاست که شما یک مرحله ضروری را کنار می گذارید.. در اینجا آن را توضیح می دهیم...

خطایی که سیستمهای بهره جو انجام می دهند:

سیستم های بهره جو به ندرت احساسات را مد نظر قرار می دهند در حالی که احساسات یکی از اساسی ترین و اجتناب ناپذیرترین دلایل انجام کارها توسط انسان ها است. ما نمی توانیم احساساتمان را نادیده بگیریم. بر اساس ساختار مغزی ما، در هنگام تقابل احساس و فکر، معمولا همیشه احساس پیروز می شود. از طرفی ما نمی توانیم با احساساتمان بجنگیم. پژوهش ها نشان می دهند که این جنگ تنها آن احساسات را قوی تر می کند.

اما این اثر اجتناب ناپذیر احساسات چگونه در انجام کارها خودش را نشان می دهد؟

چیپ هیت و دن هیت (Chip Heath & Dan Heath) در کتاب "سوئیچ: چگونه چیزی را تغییر بدهیم وقتی تغییر سخت است" بیان می کنند که احساسات بخش اساسی انجام هر طرحی است. "روی احساسات تمرکز کنید. تنها دانستن چیزی برای انجام تغییر کافی نیست. احساس را در خودتان و دیگران به وجود بیاورید".

ما معمولا فکر می کنیم که طرحی را پیاده کنیم اما باید احساس انجام آن را به وجود بیاوریم. اما اگر بخش تفکر را کنار گذاشته باشیم، چگونه آن احساسات را کنار هم بگذاریم و کارها را به انجام برسانیم؟ در اینجا سه مرحله بیان می شود.

احساس مثبت پیدا کردن:

چه موقعی بیشتر تعلل می کنیم؟ هنگامی که در حالت و مود بد هستیم. تحقیقات نشان می دهند که شادی، بهره وری را افزایش می دهد و شما را موفق تر می کند.

می دانید که در تعلیمات نظامی به نوآموزها چه یاد داده می شود تا از نظر روانی محکم تر شوند؟ نه، مبارزه نفر به نفر نیست! خوشبینی است. اما چگونه خوشبین باشیم وقتی که آن را احساس نمی کنیم؟

روند تغییراتی که به وجود می آورید را بررسی کنید و آن را جشن بگیرید. بر اساس پژوهشی در دانشگاه هاروارد توسط ترسا امابایل (Teresa Amabile)، هیچ چیزی تشویق کننده تر از "پیشرفت" نیست.

خوب، پس ت اینجا منفی گرایی باعث تعلل شما نمی شود و شما را به عقب نمی راند. اما چه چیزی شما را به سمت جلو خواهد کشید؟

به خودتان جایزه بدهید:

جایزه گرفتن حس خیلی خوبی دارد و مجازات حس بدی؛ و به همین دلیل است که مجموعه آنها می تواند در تحریک شما کارآمد باشد. تحقیقات نشان داده اند که گرفتن پاداش می تواند %75 دلیل انجام کارها باشد. پس هنگامی که کاری را از لیست کارها انجام می دهید، مراقب رفتار خودتان با خودتان باشید. (بله، درست شبیه به تعلیم دادن سگ است اما برای انسانها هم کاربرد دارد!!! (

آیا وجود مشکل در تعیین پاداش، می تواند شما را از روال خارج کند؟ از یک ابزار "تعهد زا" استفاده کنید. مثلا مقداری پول به دوستتان بدهید؛ اگر کار لازم را پیش ار موعد مقرر انجام دهید، می توانید آن پول را پس بگیرید ولی در غیر این صورت پول را از دست می دهید.

خوب، تا اینجا شما مثبت گرا هستید و پاداش ها یا مجازات هایی وجود دارند. چه چیز دیگری نیاز دارید؟ غر زدن، تمجید کردن و احساس گناه چه؟

حس رقابت پیدا کنید:

بررسی ها نشان می دهند که رقابت همسالان بیش از آنکه مخرب باشد، مفید است. خودتان را با افرادی که می خواهید مانند آنها باشید محاصره کنید. وقتی که افراد به گروه هایی وارد می شوند که در آنها تغییر، ممکن به نظر می آید، پتانسیل خلق آن تغییر واقعی تر می شود. گروه هایی که شما در آنها عضو هستید، معمولا خصوصیات کلی شما را تعیین می کند؛ مثلا برای کسی که می خواهد سالم تر باشد، ارتباط با افراد سالم دیگر معمولا قوی ترین و موثرترین راه برای تغییر است.

ترجمه: از گروه اسرار ماورا

منبع: مجله تایم

http://time.com/2933971/how-to-motivate-yourself-3-steps-backed-by-science/